منتظر مهدي

منتظر مهدي
وبلاگي براي منتظران صاحب الزمان  
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان منتظر مهدي و آدرس montazermahdi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب

بسم الله الرحمن الرحیم
سوریه سه چهار تا موقعیت به دست آورده است که این ها خیلی به نفع اوست:

1.بین جبهه ی النصره ی القاعده و ارتش آزادسوریه درگیری پیش آمد و برخی از سران هم را کشتند!

2.مظلومیت خودش را به همه نشان داد و مردم خودش هم فهمیدند که دولت با آن ها همراه است.

3.یک سری پیروزی های تاکتیکی هم به دست آوردهو نیروهایش را احیا کرد.

4.از دل مردم 50 هزار نفر نیرو گرفته و بسیج مردمی را راه انداخته تا مردم خود را بیشتر همراه کشور بدانند و آماده تر شوند.

5.سفارت سوریه در مصر احیا شده یعنی مصرپایش را از قضیه ی سوریه بیرون کشیده.

6.عربستان و ترکیه که هر دو کمر به شکست بشار اسد بسته اند بر سر قضیه ی مصر به اختلاف رسیده اند؛
ترکیه خواهان ابقای محمد مرسی و عربستان حامی سقوط مصر است. این یعنی در جبهه ی متحدین ضد سوریه(عربستان،ترکیه،قطر) اختلاف پیش آمده است.
عربستان همه چیزش را گذاشته است و دارد به شدت هزینه می کند تا انقلاب ها یکی پس از دیگری زمین بخوردن تا موجش به عربستان نرسد و الگویی برای مردم عربستان نشود؛
حالا در این میان سوریه معارض جدی عربستان است و این باعث شده عربستان با تمام قوا تلاش کند تا سوریه سقوط کند.

 

بندر بن سلطان، رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان، از مهره های اصلی مقابله با بشار اسد است. عربستان نیاز دارد افکار عمومی را از مصر، تونس و بحرین منحرف کند به همین منظور سوریه و عراق را دست آویز قرار داده است
 (عربستان علاوه بر سوریه دائما عراق را هم متشنج می کند) سه چهار روز یک بار می گویند امروز حمله می کنیم فردا حمله می کنیم. تا مردم کشور خودش به فکر انقلاب و اعتراض نیفتند.

اما نکته ای که مهم است این است که ما نبایداز مصر غافل بشویم بعد سر بلند کنیم ببینیم چیزی از انقلاب مصر باقی نمانده است
(که البته الان هم چیز قابل توجهی از انقلاب مصر باقی نمانده به علت عدم داشتن یک ولی –امام- )

 

در خصوص احتمال جنگ، اگر بخواهند منتظرشورای امنیت باشند که به اصطلاح قانونی حمله کنند که منتفی است چون دیروز که جلسه ی شورای امنیت بوده، روسیه و چین جلسه را ترک کرده اند( هم گرایی چین و روسیه هر روز بیشتر می شود). از پنج کشور دارای حق وتو وقتی دو کشور سالن رو ترک می کنند یعنی باشند هم وتو می کنند پس امکان حمله قانونی در روز پنجشنبه و جمعه منتفی است.

اما چرا روسیه و چین مخالف حمله به سوریه اند:

چین مخالف است چون با آغاز حمله نظامی گسترده هژمونی خود را در افریقا از دست می دهد و چین به شدت روی افریقا برای سال های آینده سرمایه گذاری کرده است(سرزمینی بکر برای کار صنعتی با نیروی کار ارزان و ...)

اما روسیه اگر از سوریه بیرون برود تنها پایگاه خود در خاورمیانه را از دست می دهد و به اصطلاح ریشه اش کنده می شود و اگر سوریه تجزیه بشود و فروبپاشد روسیه تنها جای پای خود در منطقه را از دست می دهد؛ و نکته ای که قابل توجه است مخالفت ترکیه با روسیه است، منطقه ی سوریه پس از ترکیه واقع شده و این نوعی اهرم فشار برای ترکیه از جانب روسیه است.
 

امکان جنگ زمینی گسترده برای مخالفین سوریه نیست، سوریه کشور بزرگی است و جمعیت در آن پراکنده است(یک جا متمرکز نشده) چیزی شبیه ایران، جنگ زمینی در این دست کشور ها آسان نیست.

هم چنین درگیری زمینی شرایط را به ضرر اسرائیل می کند چون اسرائیل مانند یک گروگان در دستان سوریه است از هر سمتی و از طرف هر کشوری که به سوریه حمله شود سوریه دو تا موشک در تل آویو یا حیفا رها کند. سوریه نمی آید اعضای ناتو را بزند که! او اسرائیل را می زند که هم پیمان آن کشور هاست. و در این صورت نوعی اعتماد به نفس هم به اعراب تزریق می شود که تماما به ضرر ناتو و عربستان و ترکیه است.

احتمال حمله ی هوایی گسترده (که برای آنها حمله هوایی بسیار راحت تر است) هم نزدیک به صفر است مگر بمباران نقطه ای. و جالب توجه است که عراق و اردن اعلام کرده اند برای حمله ی هوایی آسمان در اختیار نمی گذارند. اگر هم از ترکیه یا قبرس بخواهند بلند شوند که نیاز به سوخت گیری دارند و این امکان در منطقه برایشان فراهم نیست.

اما اگر بخواهند دست به حمله دریایی بزنند؛به صورت ان جی اس باید عمل کنند.

Naval gunfire support NGS

این حمله ساپورت و پشتیبانی نظامی می خواهد و نیرویی در منطقه نیست تا از این حمله ی دریایی پشتیبانی کند و آن را به سر انجام برساند پس عملا حمله دریایی هم ابتر است.

مگر در این میان جای شخص بشار اسد را پیداکنند و او را بزنند که در این صورت وضعیت بحرانی می شود و احتمال جنگ همه جانبه زیاد می شود.

این عملیات از لحاظ نظامی جایگاهی نداردو در نتیجه طرفی نخواهند بست...

 

در جنگ ایران و عراق 200 موشک در تهران خورد، اوایل که موشک می زدند همه می رفتند در پناهگاه های تعبیه شده و هر اقدام امنیتی که می دانستند انجام می دادند، اما دیگر بعد از مدتی در همین تهران وقتی موشک می زدند همه می آمدند بیرون رد موشک را در هوا می گرفتند ببینند کجا می خورد بروند کمک کنند! دیگر دلهره به حد موشک های اول نبود.

جامعه سوریه این روزها یک جامعه ی جنگ زده است. با بمباران های نقطه ای و این دست بازی ها، رشته ی مردمش گسسته نمی شود.

آن ها اعلام کرده اند در عرض سه روز.... ؛ سه روز که هیچ، سی روز هم با موشک های تاماهاوک سوریه را بزنید سقوط نمی کند باذن الله.

این ها می خواهند کار مصر را یک سره کنند،افکار عمومی را با امروز و فردا کردن جنگ با سوریه منحرف می کنند؛ در این بین عربستان آتش بیار معرکه است. با وجود این ولیعهد های به شدت پیر از ایجاد کوچکترین تشنج در کشورش می ترسد که منفجر شود.

 

حزب الله لبنان حدود 5 هزار نیرو کنار حرم حضرت زینب سلام الله علیها مستقر کرده و اعلام کرده اگر لازم باشد این تعداد را بیشتر هم می کند.

ناتو و عربستان و ... حتی نمی توانند لجستیک سوریه را بزنند به حساب این که این کشور را فلج می کنند چون از روسیه و ایران دائم ادوات به سوریه ارسال می شود؛ علاوه بر اینکه نقاط لجستیک سوریه در تمام کشور پراکنده است.

هم چنین معارضین سوریه و مردم عادی بسیاربا هم قاطی شده اند یعنی تمام مناطق به نوعی آلوده شده اند، و این کار را برای بمباران سخت می کند چون نیروهای خودشان را هم این طور از دست می دهند.

 

تهدید و فشار بر سوریه از همه مهمتر برای پیام دادن به ایران است. به علت تغییر دولت در ایران، و منش غیر تهاجمی آن، غرب به سرعت می خواهد ایران را پای میز مذاکره بکشاند. به همین علت سوریه را تحت فشار قرار می دهد تا در صورت مذاکره امتیاز ندهد فقط بگوید ما فشار را از سوریه بر می داریم یعنی عملا ایران ناکام بماند.

این یک رویه است برای طرف غربی که هر زمانمی خواهد برای مذاکره جلو بیاید، پیش از آن اوضاع را مشوش می کند تا هنگام مذاکره در واقع هیچ امتیازی ندهد.

نکته پایانی این که؛ بچه ها یاد بگیریدقبل از این که تحلیلی را بخوانید یا بشنوید یا از کسی بپرسید، خودتان گمانه زنی کنید و پس از آن ببینید تا چه حد درست بررسی کرده اید. با این روش شما خودتان در تحلیل قوی می شوید.

یا علی




گرفته شده از anti666.ir

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: سوريه , تحليل , منطقه, ,
[ سه شنبه 12 شهريور 1392 ] [ 16:14 ] [ بهادر ادريسي ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 36
بازدید هفته : 229
بازدید ماه : 229
بازدید کل : 6050
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1